دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی

کلمات کلیدی

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یک دستگاه تصفیه آب صنعتی آب را تصفیه می کند بنابراین برای استفاده معین، چه برای مصرف، ساخت و چه حتی برای دفع، مناسب تر است. گفته می شود، هر سیستم بسته به نیاز به تسهیلات متفاوت خواهد بود و بسیاری از فناوری هایی که این سیستم ها را تشکیل می دهند می توانند مشابه باشند. به طور کلی، برخی از بیشترین سیستم های تصفیه آب صنعتی به طور معمول شامل موارد زیر هستند:

فن آوری های انتخاب شده و به چه ترتیب آنها در هر سیستم تصفیه آب ظاهر می شوند بسته به آلودگی هایی که باید برداشته شوند متفاوت خواهند بود، اما می توان آنچه را که در این چهار سیستم تصفیه رایج صنعتی مشاهده می کنید، ریزتر کرد. آنچه در دستگاه تصفیه آب معمولی درج شده است:
سیستم های تصفیه آب خام

دستگاه های تصفیه آب صنعتی چه هستند؟

آب خام هر نوع آب تصفیه نشده ای است که به طور طبیعی در محیط ایجاد می شود، از جمله منابعی مانند آب باران، آب زیرزمینی، چاه ها، دریاچه ها و رودخانه ها. در محل های صنعتی، آب خالص در صورت تصفیه مناسب ممکن است برای خنک کننده، شستشو، فرمولاسیون محصول یا حتی مصرف انسان مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه های تصفیه آب صنعتی خام برای پیش تصفیه و بهینه سازی آب منبع استفاده می شود، معمولاً با توجه به بهبود کارایی تولید و عملکرد فرآیند برای یک برنامه خاص. به عنوان مثال می توان از آب خنک کننده برج / دیگ بخار پیش فرض ، آب فرآوری / تولید و / یا آب برای نوشیدن استفاده کرد. اغلب، تصفیه آب خام بر محافظت از تجهیزات پایین دست در برابر پوسته پوسته شدن، رسوب، خوردگی و سایر اشکال آسیب و یا سایش زودرس به دلیل آلاینده های موجود در منبع آب متمرکز است. دستگاه های تصفیه آب صنعتی خام به طور معمول مواد جامد معلق / کلوئیدی، سیلیس / کلوئیدی سیلیس، آهن، باکتری ها و سختی را از بین می برد.

نحوه کار دستگاه های تصفیه آب صنعتی

سیستم های تصفیه آب خام در حدود اهداف و برنامه های تصفیه خاص طراحی شده اند، بنابراین فرایند ممکن است از یک نصب به دیگری متفاوت باشد. با این وجود، مراحل زیر نشان می دهد که چگونه یک سیستم تصفیه آب خام معمولاً کار خواهد کرد.

مصرف آب خام از طریق جاذبه و یا پمپ ها به گیاه منتقل می شود. آب معمولاً از طریق صفحه مش فلزی یا مش مشبک عبور می کند تا از ورود اجسام بزرگ به سیستم جلوگیری شود.

  • شفاف سازی. سپس آب برای شفاف سازی ادامه می یابد، که یک فرآیند چند مرحله ای است که برای حذف مواد معلق از محلول استفاده می شود. شفاف سازی با انعقاد شروع می شود، جایی که تنظیمات شیمیایی و / یا pH باعث می شود که ذرات با هم جمع شوند، و به دنبال آن لخته سازی، که شامل تحریک فیزیکی برای تشویق تشکیل ذرات بزرگتر است. سپس یک مرحله رسوبگذاری به وجود می آید، جایی که جریان به سمت یک جاذبه گرانش جریان می یابد که به مواد جامد اجازه می دهد تا در پایین آنچه در پتو لجن شناخته می شود، در پایین قرار بگیرند. سرانجام، جریان از طریق فیلتر ماسه ای گرانشی فیلتر می شود تا ذرات ریز و درشت حل نشود.
  • ضد عفونی. اگر آلودگی بیولوژیکی و / یا پتانسیل آب نگران کننده باشد، ممکن است آب برای از بین بردن هر بیماری زا ضد عفونی شود. ضد عفونی ممکن است با استفاده از مواد ضد عفونی کننده شیمیایی (به عنوان مثال کلر)، ضد عفونی کننده های فیزیکی (به عنوان مثال اشعه ماوراء بنفش یا گرما) و همچنین برخی از اشکال تصفیه غشاء انجام شود.
  • نرم شدن آهک. در بعضی موارد، ممکن است یک مرحله نرم شدن آهک اضافه شود تا سختی در جریان های دارای مواد معدنی یا سولفات بالا کاهش یابد. این فرایند شامل استفاده از آهک یا جوش شیرین برای افزایش pH جریان است که به نوبه خود مواد معدنی را تشویق می کند تا از محلول رسوب کنند.
  • تبادل یونی (IX). در بعضی موارد، سیستم تصفیه آب خام ممکن است شامل یک واحد IX برای رفع سختی یا سایر نیازهای درمانی خاص باشد. در نرم شدن IX ، جریان از طریق رزین کاتیون اسید قوی که به سدیم “بار” می شود هدایت می شود. با جریان یافتن آب، رزین یون های کلسیم یا منیزیم را که باعث سختی می شوند، جذب می کند، در حالی که یون های سدیم را به جریان می اندازد.
    توزیع پس از تصفیه، آب برای استفاده در جای دیگری از تاسیسات پمپ شده یا در غیر این صورت مسیریابی می شود.
  • فیلتراسیون غشایی. از آنجا که سیستم های میکروفیلتراسیون (MF)، سیستم های تصفیه فوق تصفیه (UF) و نانو فیلتراسیون (NF) در چند دهه اخیر مقرون به صرفه تر می شوند، به جای فازهای رایج مانند شفاف سازی و نرم شدن آهک، بطور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

سیستم های تصفیه آب خوراک بویلر

از دستگاه های تصفیه آب خوراک دیگ بخار برای محافظت از اجزای واحد دیگ بخار و لوله کشی در برابر صدمات ناشی از برخی از آلاینده های موجود در دیگهای بخار و / یا مواد آرایشی استفاده می شود. این آلاینده ها ممکن است شامل مواد جامد محلول، مواد جامد معلق و مواد آلی مانند آهن ، مس ، سیلیس ، کلسیم ، منیزیم ، آلومینیوم ، سختی و گازهای محلول باشند. بدون تصفیه مناسب ، آب خوراک دیگ بخار می تواند باعث ایجاد پوسته پوسته شدن ، خوردگی و پاشیدن تجهیزات دیگ بخار و پایین دست شود و این می تواند منجر به خرابی شدید گیاه، هزینه تعمیر و نگهداری گران، افزایش مصرف سوخت و خرابی دیگ بخار شود.

دستگاه تصفیه آب صنعتی خوراک دیگ بخار با حذف ناخالصی های مضر قبل از ورود به دیگ بخار و همچنین کنترل اسیدیته و هدایت آب کار می کند. در حالی که دستگاه تصفیه آب متفاوت هستند، یک سیستم معمولی بسته به فشار دیگ بخار، استفاده از بخار و شیمی آب و دیگ بخار و مواد آرایشی از تصفیه اولیه و احتمالاً صیقل تشکیل شده است. سیستم تصفیه آب خوراک بویلر معمولاً شامل بعضی از مراحل زیر است:

  • با استفاده از دیگهای بخار، آنها در اثر بخار، از بین رفتن بازگشت میعانات و نشت از بین می روند. این آب باید با آنچه به عنوان آب آرایش شناخته می شود جایگزین شود. آب آرایش ممکن است از یک منبع تصفیه شده شهری یا یک سیستم تصفیه آب خام حاصل شود.
  • تصفیه جریان به طور معمول از طریق یک یا چند واحد تصفیه برای از بین بردن رسوب، کدورت و مواد آلی فیلتر می شود. هنگامی که برای پیش فرض قبل از IX و سایر تجهیزات استفاده می شود ، واحدهای فیلتراسیون غشایی می توانند وسیله ای مقرون به صرفه برای جلوگیری از رسوب گذاری و نگهداری بیش از حد تجهیزات پایین دست باشند.
  • نرم شدن IX اغلب برای از بین بردن سختی از آب خوراکی دیگ، از جمله بی کربنات ها، سولفات ها، کلریدها و نیترات ها استفاده می شود. این کار با استفاده از یک رزین نرم کننده انجام می شود، که به طور معمول یک رزین کاتیون اسید قوی است که به آن اجازه می دهد تا یون های سختی را از جریان به طور مؤثر ضبط کند.
  • Dealkalization قلیایی می تواند باعث ایجاد کف و حمل در دیگها و همچنین خوردگی در لوله ها شود. بنابراین ، جریانهای خوراکی دیگ بخار اغلب با آنیون IX قوی یا اسید ضعیف IX به دنبال آن تجزیه می شوند که به منظور حذف یون های بی کربنات ، سولفات و نیترات و کاهش pH کار می کنند.
  • اسمز معکوس (RO) و نانو فیلتراسیون (NF). RO و NF همیشه برای تصفیه آب خوراک دیگ مورد استفاده قرار نمی گیرند ، با این حال می توانند برای از بین بردن باکتریها ، نمکها ، ارگانیکها ، سیلیس و سختی مفید باشند. RO و NF هر دو نوع فیلتراسیون غشایی هستند ، به این معنی که آنها از یک غشای نیمه نفوذ پذیر برای جذب هرگونه آلاینده بسیار بزرگ برای جابجایی در منافذ خود استفاده می کنند ، در حالی که به مولکول های آب اجازه می دهند جریان پیدا کنند.
  • تبادل یونی اولیه (IX). برای حجم زیادی از دیگهای بخار آب یا فشار قوی، دیونایزرها به جای فیلتراسیون غشایی قابل استفاده هستند. IX به طور معمول آب با کیفیت و مقاومت نسبتاً بالاتر و بازده بهتری را تولید می کند.
  • تخریب یا جدا سازی. پس از تمام مراحل درمان دیگر ، آب آرایش و میعانات حاصل از سیستم دیگ بخار ترکیب و تجزیه می شوند. تخریب / جداسازی ، حذف اکسیژن محلول و دی اکسید کربن از جریان مایع است که برای جلوگیری از خوردگی مهم است.
  • جلا دادن بسته به نیاز دیگ بخار ، ممکن است به فناوریهای پرداخت نیاز باشد. این مرحله می تواند RO یا IX اولیه را دنبال کند. فن آوری های پولیش معمولی شامل دیونیزاسیون تختخواب مخلوط (DI)، الکدیونیزاسیون (EDI) یا DI قابل احیا در خارج از کشور است.
  • توزیع با رعایت کلیه مراحل تصفیه، آب خوراک دیگ بخار به دیگ بخار منتقل می شود، در آنجا گرم می شود تا بخار تشکیل شود. میعانات سپس می توانند با آب آرایش شده تصفیه شده ترکیب شوند و چرخه دوباره آغاز می شود.
  • اگرچه این مراحل نمایانگر سیستم آبرسانی دیگ بخار است، اما مهم است که بدانیم آرایش / شیمی منحصر به فرد دیگ بخار یک محاسبه بسیار پیچیده است که فن آوری های مورد نیاز را دیکته می کند. توصیه می کنیم برای مشخصات تصفیه آب آنها با سازنده دیگ بخار مشورت کنید. همچنین باید یک متخصص تصفیه آب را انجام دهید تا یک مطالعه تصفیه پذیری کامل انجام شود، که می تواند در تعیین اینکه کدام یک از این فناوری ها به بهترین وجه مناسب دیگ شما است، مشورت کنید.

دستگاه های تصفیه آب برج خنک کننده

سیستم های تصفیه آب برج خنک کننده برای محافظت از اجزای برج خنک کننده در برابر صدمه به دلیل آلاینده های موجود در آب خوراک ، آب گردش خون و / یا آب انفجار استفاده می شود. این آلاینده ها ممکن است شامل کلریدها، سختی ، آهن ، مواد بیولوژیکی ، سیلیس ، سولفاتها ، TDS یا TSS باشد. آب خنک کننده با برج خنک نشده با برج خنک کننده می تواند باعث ایجاد مقیاس ، خوردگی ، رشد بیولوژیکی و تخلیه تجهیزات برج های خنک کننده شود که می تواند منجر به خرابی شدید گیاه ، کاهش بهره وری و هزینه های اضافی برای تعمیر و نگهداری یا تعویض تجهیزات در طول زمان شود.

نحوه کار آنها

یک دستگاه تصفیه آب صنعتی برج خنک کننده موثر با از بین بردن ناخالصی های مضر مطابق با توصیه های سازنده در مورد کیفیت آب برای نوع برج خنک کننده مورد استفاده ، کار می کند. در حالی که قطارهای درمانی بسته به نیاز تجهیزات برج خنک کننده و شیمی خوراک، لوازم آرایش و آب منفجر شده متفاوت است، یک دستگاه تصفیه آب صنعتی برج خنک کننده معمولی مراحل زیر را شامل می شود:

  • مصرف آب آرایش. با گردش آب از طریق سیستم برج خنک کننده ، بخشی از تبخیر ، خونریزی برای تخلیه و نشت از دست می رود. این آب باید با آنچه به عنوان آب آرایش شناخته می شود جایگزین شود. مانند آب آرایش دیگ ، آب سردکننده برج آرایش ممکن است از منابع مختلفی اعم از آب خام ، منابع آب شهری ، چاه یا فاضلاب بازیافت شده گیاهان تهیه شود. در بعضی موارد ، آب منبع نیز باید برای سختی یا دفع سیلیس و / یا تنظیم pH درمان شود.
  • تصفیه پس از مصرف ، جریان به طور معمول از طریق یک یا چند واحد تصفیه برای از بین بردن رسوب ، کدورت و مواد آلی فیلتر می شود. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، هنگامی که از فیلتر برای پیش تصفیه قبل از IX و سایر تجهیزات استفاده می شود ، می تواند وسیله ای مقرون به صرفه برای جلوگیری از رسوب گذاری و نگهداری بیش از حد از تجهیزات حساس پایین دست باشد.
    نرم شدن اگر سختی زیادی در آب منبع / آرایش وجود داشته باشد ، می توان از یک رزین نرم کننده یا نرم کننده غشایی استفاده کرد. این آلاینده ها در صورت وجود ، در غیر این صورت باعث رسوب و زنگ زدگی مقیاس می شوند. بسته به کیفیت آب خوراک ، نرم شدن می تواند کارایی استفاده از آب خنک کننده برج را بهبود بخشد.
  • علاوه بر این شیمیایی. در مرحله بعد ، جریان معمولاً تحت درمان با مواد شیمیایی قرار می گیرد ، که می تواند شامل مهار کننده های خوردگی برای خنثی کردن اسیدیته باشد. جلبکها یا بیوکسیدها برای کاهش رشد آلاینده های بیولوژیکی. و / یا مهارکننده های مقیاس برای جلوگیری از شکل گیری آلاینده ها روی لوله ها و سایر اجزای سازنده.
  • فیلتراسیون جانبی. بسیاری از برجهای خنک کننده برای بازیافت آب به دنبال استفاده طراحی شده اند. در این صورت ، واحد تصفیه جریان جانبی در از بین بردن هرگونه آلاینده های مشکل ساز که از طریق آلودگی رانش ، نشت و غیره وارد شده اند ، کمک می کند. حدود 10٪ از آب در حال گردش ، آنچه را که معمولاً فیلتراسیون چندرسانه ای با کیفیت بالا است ، فیلتر می کند.
  • بعد از تصفیه. انواع مختلفی از گزینه های پس از تصفیه وجود دارد که بسته به شرایط ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. اگر مقادیر زیادی آب برای خنک شدن مورد نیاز باشد یا اگر آب در محل تأسیسات کمیاب است، گیاهان ممکن است تصمیم بگیرند که آب منفجر را با RO یا IX تصفیه کرده و از آن استفاده مجدد کنند. برای تخلیه آب منفجر و / یا آب های خون ریزی شده ، سایر سیستم های پس از تصفیه ممکن است برای به حداقل رساندن هزینه های دفع یا استفاده از جریان زباله مطابق با مقررات تخلیه، مورد استفاده قرار گیرند.

دستگاه های تصفیه فاضلاب

برای تصفیه فاضلاب از سیستم تصفیه فاضلاب استفاده می شود که می تواند مجدداً مورد استفاده مجدد قرار گیرد یا با خیال راحت به محیط زیست یا مرکز تصفیه شهری تخلیه شود.

مناسب ترین سیستم تصفیه فاضلاب به تأسیسات کمک می کند تا از آسیب رساندن به محیط زیست، سلامتی انسان و تجهیزات، فرآیند یا محصولات یک مرکز (به ویژه در صورت استفاده مجدد از فاضلاب) جلوگیری کنند. همچنین در صورت تخلیه فاضلاب به صورت نادرست در محیط زیست و یا کارهای تصفیه عمومی ، این مرکز به مهار جریمه های سنگین و اقدامات قانونی احتمالی کمک خواهد کرد. پیچیدگی نسبی یک سیستم تصفیه خانه فاضلاب به شدت به مقررات مربوط به انطباق مؤثر بر گیاه و ترکیب جریان زباله شما بستگی دارد.

در حالی که آلاینده های موجود در جریان زباله می توانند از یک فرآیند به فرآیند دیگر متفاوت باشند ، سیستم های تصفیه فاضلاب معمولاً برای تقاضای اکسیژن بیوشیمیایی (BOD) ، نیترات ها، فسفات ها، پاتوژن ها، فلزات، TSS ،TDS و مواد شیمیایی مصنوعی تصفیه می کنند.

نحوه کار آنها

در حالی که یک دستگاه تصفیه فاضلاب بسته به مقررات تخلیه، اجزای تشکیل دهنده جریان، استراتژی های استفاده مجدد از جریان و سایر فاکتورها از یک نصب به دیگری متفاوت خواهد بود، این مراحل برخی از فن آوری های رایج تری را که انتظار دارید ببینید:

  • تصفیه گر تصفیه گر
  • ۰
  • ۰

نمک ها و سایر مواد جامد محلول برای حذف از جریان های فاضلاب بسیار مشکل هستند. تصفیه آب صنعتی استاندارد هیچ کاری در مورد مواد جامد محلول انجام نمی دهد و همچنین انعقاد یا رسوب گذاری انجام نمی شود. اینها ممکن است در برخی معیارها TDS را کاهش دهند ، اما در شرایطی که مواد جامد محلول (TDS) به ویژه زیاد باشند ، تصفیه اضافی لازم است. به همین دلیل تصفیه فاضلاب سوم با استفاده از اسمز معکوس امکان تخلیه و استفاده مجدد از ایمنی و استفاده مجدد از این جریان فاضلاب را فراهم می آورد.

برخی از صنایع TDS بیشتری را در جریان فاضلاب خود تولید می کنند. این که آیا آنها می خواهند با خیالی آسوده فاضلاب خود را تخلیه کنند یا از آن استفاده مجدد کنند ، آن سطح بالای TDS برای رفع نیازمندی های دفع چالشی را ایجاد می کند. یک راه حل استفاده از نمک زدایی اسمز معکوس است. با وجود یک غشای انتخابی به آب ، حتی برخی از کوچکترین ذرات از پساب فاضلاب خارج می شوند. در زیر ، ما در مورد چند صنعت مورد استفاده در استفاده از نمک زدایی اسمز معکوس در برنامه های کاربردی تصفیه آب صنعتی برای استفاده مجدد از آب یا تخلیه سازگار بحث خواهیم کرد.

نفت / گاز

میادین نفتی به دلیل تولید آب نمکی که با نفت و گاز در زیر زمین افتاده است به خوبی شناخته شده اند. تصفیه استاندارد می توانند آب شور کمتری را کنترل کنند ، اما آب TDS را بالا نبرد. در بسیاری موارد ، اسمز معکوس به عنوان یک تصفیه سوم برای از بین بردن نمک ها و سایر مواد جامد محلول استفاده می شود. به این ترتیب می توان از آب برای بیرون آوردن روغن بیشتر از چاه ، استفاده مجدد در آبیاری یا سایر مصارف غیر قابل مصرف استفاده کرد یا با خیال راحت تخلیه شد. فرآیند RO معمولاً در مورد جریانهای آب حاوی سطح TDS بالاتر از ۴۷٫۵۰۰ میکروگرم بر لیتر کاربرد ندارد.

نیروگاه ها

نیروگاه ها از آب در دیگهای بخار برای ایجاد بخار و همچنین در برجهای خنک کننده استفاده می کنند. بدون آب تمیز ، این سیستمها با حداکثر کارآیی کار نمی کنند و هزینه های عملیاتی بالاتری نیز دارند. اغلب اوقات ، آب خوراک نیروگاه حاوی نمک ، مواد معدنی سختی یا سایر آلودگی ها است. تصفیه اب اسمز معکوس می تواند از آن دسته از آلاینده ها مراقبت کند. فاضلاب حاصل از اینها نیز می تواند از طریق تصفیه فاضلاب سوم و استفاده مجدد از آن برای کاهش مصرف آب خام ارسال شود.

هتل / استراحتگاه

هتل ها و استراحتگاه ها برای استفاده مجدد ، آب کثیف خود را در محل مورد استفاده قرار داده اند. در صورت استفاده از اسمز معکوس در مرحله تصفیه فاضلاب ترکیه ، این امکان را دارد که در صورت مقررات اجازه استفاده از آب کثیف را برای سایر کاربردهای آب فرآیندی را در خصوص خواص آنها یا برای آب آشامیدنی نیز بکار گیریم.

پردازش مواد غذایی / نوشیدنی

آب ماده مهمی در بسیاری از محصولات غذایی و آشامیدنی است. همچنین برای تمیز کردن و شستشو و دیگر مواردی از این دست در هنگام پردازش استفاده می شود. بسیاری از این کاربردها ، به ویژه به عنوان یک ماده تشکیل دهنده ، نیاز به آبی دارند که از کیفیت بالایی برخوردار است. با استفاده از تصفیه فاضلاب سوم با اسمز معکوس ، مواد جامد محلول و آلاینده های ردیابی به راحتی می توان مورد استفاده قرار گرفت تا فاضلاب قابل استفاده مجدد باشد.

منسوجات

فرآیند رنگرزی در صنعت نساجی به آب خالص زیادی احتیاج دارد. آلاینده ها می توانند باعث ایجاد مشکل در دستگاه های مورد استفاده شوند. نمک ها و رنگ های محلول در فاضلاب با روشهای دیگر قابل حذف هستند بنابراین تصفیه فاضلاب سوم با استفاده از اسمز معکوس در صنعت نساجی برای تصفیه فاضلاب بسیار محبوب است.

خمیر کاغذ / کاغذ

برای تولید خمیر کاغذ و کاغذ نیاز به مقدار زیادی آب با کیفیت بالا به منظور تولید محصولی با کیفیت بالا است. برای شرکت تولید کننده سودمند است که بتواند برای کاهش هزینه ها و استفاده مجدد از آن از فاضلاب خود در فرآیندهای نیاز به آب یک درجه خاص استفاده کند. استفاده از سیستم RO برای تصفیه فاضلاب سوم می تواند در تلاش مجدد استفاده کند.

داروسازی

اخیراً نگرانی های زیادی در مورد اثرات احتمالی داروهای دارویی در آب آشامیدنی وجود داشته است. این در نتیجه تولید کنندگان دارویی در تصفیه خانه های فاضلاب خود در مراکز تصفیه استاندارد است که برای تصفیه چنین ترکیبات کوچک و پیچیده ای بی نظیر هستند. بنابراین ، شرکت های داروسازی فشار بیشتری برای تصفیه فاضلاب خود و برای انجام این کار احساس کرده اند ، از اسمز معکوس به عنوان مرحله تصفیه فاضلاب فاضلاب سوم استفاده کرده اند. آب تصفیه شده پس از آن با خیال راحت تخلیه می شود.

نیمه هادی / ساخت فلزات

ساخت نیمه هادی ها و فلزات می تواند چند مضر و دشوار برای تصفیه آلاینده ها در فاضلاب آنها باقی بگذارد. به عنوان مثال ، نیمه هادی ها به دلیل پشت سر گذاشتن PFOS در فاضلاب خود پس از تولید شناخته شده اند. PFOS در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است ، اما اسمزمعکوس می تواند تقریباً همه رده های شیمیایی موجود در فاضلاب را از بین ببرد. در ساخت فلزات ، آب خالص برای شستشو مورد نیاز است یا در نقاط دیگر می توان لکه هایی روی سطح فلز باقی گذاشت. از RO استفاده می شود که اغلب از یک روش سوم برای آب شستشو استفاده می شود تا کیفیت کافی برای استفاده مجدد داشته باشد.

همانطور که مشاهده می کنید ، اسمز معکوس در تصفیه فاضلاب سوم دارای کاربردهای مختلفی است. این امر می تواند به شهرداری ها و صنایع اجازه دهد پساب را برای استفاده در آب آشامیدنی و نیز مقررات مجدداً بازیافت کنند. در کاربردهای صنعتی ، تصفیه فاضلاب سوم با استفاده از RO می تواند برای جریان های حاوی سطح TDS بالا استفاده شود.

http://alborzabcotavan.ir/چگونه-از-اسمز-معکوس-در-کاربردهای-تصفیه/

  • تصفیه گر تصفیه گر
  • ۰
  • ۰

آب برای زنده ماندن انسان ضروری است. پزشک پیشنهاد می کند که مقدار زیادی آب خالص برای دوری از بسیاری از مریضی های شدید استفاده کنید. با افزایش میزان آلودگی در این روزها، دریافت آب آشامیدنی خالص تقریبا غیرممکن است. تصفیه آب قبل از نوشیدن برای زندگی سالم انسان بسیار مهم است. بسیاری از مردم بر این باورند که آب جوش می تواند ناخالصی ها را از آب خام خارج کند. اما فقط جوشیدن قادر به حذف همه ناخالصی های موجود در آب خوراک نیست، بنابراین در هر خانه و دفتر نیاز به دستگاه تصفیه آب صنعتی وجود دارد.

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات در بازار ارائه می دهند که خدمات تصفیه آب مانند نصب دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمزمعکوس RO ، تعمیر سیستم تصفیه آب، خرید یا جایگزینی قطعات یدکی RO را ارائه می دهند.

اجزای اساسی دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمزمعکوس RO

اسمز معکوس (RO) یکی از روش های قابل اطمینان در تصفیه آب است که توسط مناطق مسکونی و همچنین تجاری برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم RO می تواند بیش از ۹۹٪ آلاینده های آلی و معدنی را از آب خام خارج کند.

همه دستگاه تصفیه آب صنعتی RO معمولاً از همان اجزا تشکیل شده اند. کارکردن تمام سیستم های RO تنها متفاوت است در تفاوت در کیفیت غشاها و فیلترهای مورد استفاده مشتریان است. در اینجا قطعات یدکی اساسی RO و کارکردهای آنها آورده شده است.

SOV (دریچه خاموش)

اگر مخزن ذخیره کامل باشد، این مقدار به طور خودکار جریان آب خوراک را به سیستم تصفیه متوقف می کند. همچنین در صورت خارج شدن آب از شیر آب یا کاهش فشار مخزن، آب آشامیدنی را از طریق غشای RO فشار می دهد.

پیش فیلتر

این اولین قدم در فرآیند تصفیه آب اسمز معکوس است. آب خام در حال عبور از پیش فیلتر است.

اگر منبع آب حاوی سطح بالایی از فلزات سنگین و سطح شدید ناخالصی باشد، لازم است که قبل از فیلتر کردن سیستم RO خود به دلیل اینکه طول عمر غشای RO را بهبود می بخشد، وجود داشته باشد و قیمت قطعات تصفیه آب را کاهش می دهد.

این نمک، خاک و سایر آلاینده ها را از سیستم خارج می کند. این از انسداد سیستم RO جلوگیری می کند.

غشای RO

این بخش اصلی سیستم RO است. بعد از فیلتراسیون، آب خام تحت فشار اسمزی به سمت غشاهای RO فشار می یابد.

بسته به منابع آب مختلف عناصر غشایی مختلفی وجود دارد. بسته به نیاز آب، کاربر می تواند عناصر غشایی و لایه های غشایی را انتخاب کند.

غشاهای موجود عبارتند از:

  • عنصر غشایی اسمز معکوس (RO) آب و شیر آب را شکسته (۲٫۵ ‘، ۴’ ، ۸ ‘)
  • عناصر غشایی اسمز معکوس (RO) آب دریایی (۲٫۵ “، ۴” ، ۸ “)
  • عناصر غشای تصفیه نانو (۲٫۵ ” ، ۴ ” ، ۸ ‘)
  • عناصر غشایی فوق تصفیه (۲٫۵ ” ، ۴ ” ، ۸ ‘)

کاربر می تواند با توجه به نیاز اندازه عناصر غشایی را انتخاب کند. به طور کلی عناصر غشایی در اندازه های بزرگ توسط اهداف تجاری و صنعتی مورد نیاز است.

اکثر شرکتهای تصفیه آب صنعتی برای جلوگیری از صدمات مکانیکی و شیمیایی از روش RO قبل برای محافظت از سیستم RO استفاده می کنند. راه حل های قبل از تصفیه به شرح زیر است:

استفاده از فیلتر چندرسانه ای (MMF) که دارای لایه هایی از زغال سنگ آنتراسیت، ماسه و لایه گارنت است، بزرگترین ذرات گرد و غبار را از بین می برد و مدت زمان طولانی تر برای فیلتر اصلی RO را فراهم می کند. این سیستم RO را از مضرات محافظت می کند.
میکرو فیلتراسیون باعث حذف آلودگی های کلوئیدی به ابعاد ۱-۱۰-۱۰ میکرومتر می شود. کاربرانی که TDS بالایی در آب خوراک خود دارند، برای عملکرد عالی سیستم RO باید از این پیش تصفیه استفاده کنند.
استفاده از داروهای ضد مالشی و مهارکننده های مقیاس. این مواد شیمیایی قبل از تصفیه آب به آب خام اضافه می شوند و باعث افزایش محدودیت حلالیت در بعضی از ترکیبات معدنی می شوند. این سرعت بهبودی بهتر سیستم RO را فراهم می کند. کاربر می تواند با توجه به نوع آب منبع ، داروهای ضد دارایی را انتخاب کند.
فیلتر ارسال: پس از مرحله دوم ، آب فرآیندهای از طریق فیلتر نهایی که به عنوان فیلتر پست معروف است منتقل می شود. به طور معمول از فیلتر کربن در مرحله پس از فیلتراسیون استفاده می شود.
قبل از انتقال آب از مخزن ذخیره به شیر آب RO، آلودگی های باقی مانده را از آن جدا کرده و با از بین بردن بوی بد از آب آشامیدنی ، طعم آب را بهبود می بخشد.

شیر آب RO

مدل های تصفیه آب غیر هوای RO بدون شکاف هوا در شیر آب RO با آن ساخته شده اند. مشتریان غالباً بین شیر آب شکاف و شیر آب شکاف هوا اشتباه گرفته می شوند.

بطور کلاسیک سیستم تصفیه آب RO با شیر آب شکاف هوا همراه است اما برخی از ارائه دهندگان خدمات قطعات تصفیه آب RO RO نیز دارای شیر آب شکاف نیستند.

سایر قطعات یدکی سیستم تصفیه آب RO

مخزن ذخیره آب

این آب خالص را بعد از تصفیه آب ذخیره می کند. به طور کلی مخزن ذخیره آب می تواند ۶ تا ۱۵ لیتر آب را ذخیره کند. قبل از خرید دستگاه تصفیه آب ، کاربر نیاز به تجزیه و تحلیل درست در مورد استفاده از آب دارد و دستگاه تصفیه آب را مطابق نیاز مصرف انتخاب می کند.

در برخی از سیستم های RO، کاربر می تواند مخزن ذخیره را تمیز کند ، اما برخی از آنها با ظروف نگهدارنده وصل شده همراه هستند.

در بعضی مواقع اگر سیستم خورشیدی به اندازه کافی آب خوراکی نداشته باشد ، سیستم RO می تواند آسیب ببیند ، از این رو در بیشتر سیستم صنعتی و تجاری RO مخزن بزرگ ذخیره برای ذخیره آب خام برای سیستم تصفیه آب مورد نیاز است.

لامپ UV

لامپ UV درمان ضد عفونی کننده فوق العاده بنفش را به آب ارائه می دهد و آب آشامیدنی سالم و سالم را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. پرتوهای UV-C در بدن میکروارگانیسم ها نفوذ کرده و آنها را می کشند.

انواع لامپهای ماوراء بنفش موجود در بازار عبارتند از:

  • لامپهای UV استاندارد کم فشار
  • لامپ HO یا لامپ UV با فشار کم فشار بالا
  • لامپهای UV آمالگام
  • از این لامپ ها در تصفیه خانه فاضلاب صنایع نیز استفاده می شود.

خط زهکشی

در انتهای خروجی غشای RO قرار دارد. از آن برای تخلیه آب موجود در ناخالصی ها و آلودگی های آلی یا معدنی استفاده می شود. به طور خلاصه ، آب رد شده از سیستم از خط تخلیه دور ریخته می شود. اگر آب بیشتری از خط تخلیه رد شود ، ممکن است آب خوراک شما حاوی مقدار زیادی ناخالصی باشد.

شیر بررسی

در انتهای خروجی غشای RO در نزدیکی خط تخلیه قرار دارد. برای محدود کردن جریان برگشت آب از مخزن ذخیره سازی استفاده می شود. همچنین باعث پارگی غشای RO از پارگی می شود.

محدود کننده جریان

محدود کننده جریان سرعت را کنترل می کند و به کیفیت بسیار بالای آب آشامیدنی تصفیه آب دست می یابد. متوسط ​​نسبت آب خالص و آب رد شده از سیستم RO 5: 1 3 3 است.

در داخل لوله خط تخلیه RO واقع شده است. از غشای RO در برابر آسیب دیدن در برابر عناصر سمی محافظت می کند و آن را به خط تخلیه سوق می دهد.

پمپ آب خوراک

این برای مصرف کنندگان سیستم RO که فشار کم آب منبع دارند لازم است. این باعث می شود آب خام خوراک در مخزن ذخیره شود و عملکرد سیستم RO را افزایش دهد.

برای هر نوع مشکل در دستگاه تصفیه آب صنعتی، مشتری می تواند با ارائه دهندگان خدمات تعمیرات RO در این نزدیکی تماس برقرار کند. تقریباً همه مارک ها دارای مراکز خدمات رایگان مشتری در شهرهای بزرگ هند هستند.

برخی از شرکت های تصفیه آب نیز تعداد خدمات رایگان مشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند تا بتوانند مشکلات را برطرف کرده و برای رفع مشکل خود خدمات سریع دریافت کنند.

http://alborzabcotavan.ir/components-of-the-osmosis-industrial-water-treatment-system-and-their-function/

  • تصفیه گر تصفیه گر
  • ۰
  • ۰

مبانی تصفیه آب را بخواهیم بیان کنیم قطعا باید از همین سوال آغاز کنیم. خواه بطری آب بخرید و یا شیر آب را در خانه برای نوشیدنی انتخاب کنید ، آخرین چیزی که می خواهید نگران آن باشید این است که آب مورد نظر با باکتری یا مواد شیمیایی سمی و آلوده باشد. در کشورهای توسعه یافته و شهرها امکانات پیشرفته تصفیه آب آشامیدنی راه‌اندازی شده اند، آنها روشهایی برای مقابله با این آلاینده های مضر دارند. در مورد شرکت های آب بطری نیز همین است به عنوان مثال ، شرکت هایی مانند Aquafina و Glaceau Smartwater از فن آوری مانند اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده می کنند.

با این حال، فرایند تصفیه بسیار بیشتر از اسمز معکوس است. قبل از آن ، آب خام برای از بین بردن آلاینده هایی که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در غشای RO شود ، باید از یک فرآیند دقیق تصفیه عبور کند. مواد شیمیایی سمی یکی از این آلاینده ها هستند. یکی از موثرترین راه های حذف این آلاینده ها ، فیلترهای کربن فعال است.

یک فیلتر کاغذ نازک ، زمینه آلودگی را از محصول نهایی خارج می کند. با کربن فعال ممکن است کمتر آشنا باشید ، اما به شدت برای تصفیه آب مانند بسیاری از فیلترهای محبوب به بازار عرضه می شود. اگر یکی را باز کنید ، یک پودر سیاه درون آن پیدا خواهید کرد. با این حال ، این سؤال باقی مانده است: چگونه یک فیلتر کربن ساده برای کاهش / از بین بردن چنین مواد سمی کار می کنند؟

برای پاسخ به این سوال ، بیایید از همان ابتدا همه چیز را تجزیه کنیم.

کربن فعال چیست؟

حال در ادامه ی توضیح مبانی دستگاه تصفیه آب صنعتی میرسیم به بحث کربن فعال. در یک توضیح بسیار ساده ، کربن فعال پودری است از زغال سنگ. زغال سنگ با سوزاندن مواد آلی در صورت عدم وجود اکسیژن تولید می شود. از طرف دیگر ، زغال سنگ در طی میلیون ها سال در اعماق زیر زمین شکل می گیرد. پس از یک فرآیند فعال سازی می توان از پودر یکی از این منابع برای فیلتر استفاده کرد. فرآیند فعال سازی به آن خواص ارزشمند خاصی اعطا می کند که برای برنامه های تصفیه مفید است.

منابع کربن فعال:

ذغال سنگ منبعی است که در بالا به آن اشاره شد  اما منابع متداول تولید ذغال سنگ از چوب و پوسته نارگیل است. هر منبع مزایا و مضراتی دارد ، اما ثابت شده است که کربن فعال شده با پوسته نارگیل بسیار مفید است. در اینجا فقط چند مورد در مورد از منبع کربن فعال را بیان می کنیم:

ذغال سنگ

  • به سرعت فعال و آسان برای بازسازی
  • سوخت فسیلی غیر قابل تجدید که باید استخراج شود
  • به دلیل خاکستر معدنی می تواند روی طعم تأثیر بگذارد
  • حاوی مواد شیمیایی خاصی است که می توانند به داخل آب تصفیه شده نفوذ کنند

چوب

  • کربن فعال شده با چگالی کمتر را ایجاد می کند
  • می تواند طعم و رنگ را از بین ببرد
  • غیر سمی است
  • یک منبع تجدید پذیر در مقایسه با زغال سنگ ، اما درختان سال ها طول می کشد تا رشد کنند
  • اندازه منافذ برای برنامه های صافی خوب کار نمی کنند

پوسته نارگیل

  • منبع بسیار تجدید پذیر و به راحتی در دسترس است
  • منبع سبزتر از چوب یا زغال سنگ ، بدون معدن مورد نیاز و بدون جنگل زدایی
  • تخلخل بالا
  • خاکستر معدنی کمتری ایجاد می کند که بر کیفیت تصفیه تأثیر می گذارد
  • مقاومت در برابر سایش بالا

فعال سازی

در بحث مبانی دستگاه تصفیه آب صنعتی فرآیند فعال سازی همان چیزی است که به کربن فعال شده کیفیت فیلتراسیون آن را می دهد. عمل فعال کردن پودر کربن یا با روشهای فیزیکی یا واکنشهای شیمیایی برای از بین بردن کربن و فرارهاست تا منافذ درون ذرات ایجاد شود. نوعی فعال سازی از گازهای گرم و هوا استفاده می کند در حالی که با استفاده از مواد شیمیایی از اسیدها ، پایه ها یا نمک استفاده می شود.

منافذ و تخلخل

این همان چیزی است که به رسانه صافی توانایی جذب ذرات آلاینده را می دهد. دو مورد از مهمترین جنبه های تخلخل ، اندازه منافذ و تراکم منافذ است. اهمیت اندازه به اندازه کافی ساده برای درک آن است ، منافذ کوچکتر می توانند ذرات کوچکتر را ضبط کنند ، در نتیجه پساب با کیفیت بالاتر ایجاد می شود. چگالی منافذ به تعداد منافذ موجود در یک واحد خاص از منطقه روی خود ذره اشاره دارد. وجود منافذ باعث افزایش سطح کلی رسانه و در نتیجه تراکم منافذ بالاتر با مناطق بزرگتر می شود. فقط یک پوند از برخی کربن های فعال می تواند مساحتی بیش از ۱۰۰ هکتار داشته باشد.

جذب

  • تصفیه گر تصفیه گر
  • ۰
  • ۰

بدن انسان به طور متوسط ​​۶۵٪ آب است که در واقع در تمامی کارکردهای بدن نقش مهمی دارد. به همین دلیل، همیشه لازم است که ذخیره آب بدن شما دوباره پر شود. اگر به طور خاص در مورد آب درمانی صحبت کنیم، این یک درمان پاک کننده سموم است که به شما کمک می کند بیماری ها را از بین ببرید و وزن خود را با بسیاری از مزایای دیگر کاهش دهید.

آب درمانی

آب درمانی یک عمل ساده است که نیاز به نوشیدن یک و نیم لیتر آب آشامیدنی خالص را یک بار از صبح بلند شدن دارید. قبل از مسواک زدن کافی است چهار تا پنج لیوان آب بنوشید. پس از اتمام کار، می توانید دندان های خود را مسواک زده و صبحانه یا نوشیدنی صبحگاهی خود را بعد از چهل و پنج دقیقه میل کنید. اطمینان حاصل کنید که بعد از هر وعده غذایی در طول روز، هیچ چیزی نخورید.

فواید آب درمانی

اگر در واقع از این آب درمانی پیروی می کنید، می توانید از میگرن و آلرژی خلاص شوید، متابولیسم خود را بهبود بخشیده و بسیاری از مزایای سلامتی را نیز بدست آورید. در زیر برخی از مزایای سلامتی وجود دارد که می توانید با تمرین روزانه آب درمانی از آن استفاده کنید.

Flushes Out سموم

آب برای سم زدایی بهتر عمل می کند. این واقعاً به بیرون راندن سموم و حفظ تعادل pH بدن کمک می کند. تمرین با آب درمانی می تواند با به حداقل رساندن آکنه و جوش های پوستی شگفتی هایی برای پوست شما ایجاد کند و باعث واضح تر شدن آن شود. همچنین با رقیق کردن سموم عملکرد کلیه های شما را بهبود می بخشد.

یبوست را درمان می کند

بعد از شروع آب درمانی، معده شما وضعیت بهتری پیدا می کند تا تمام مواد مغذی موجود در غذایی را که در طول روز می خورید، جذب کند. این به نوبه خود منجر به تجزیه و هضم مناسب غذا، آسانتر شدن حرکات روده و در نتیجه جلوگیری از نفخ و یبوست می شود. آب درمانی دستگاه گوارش شما را کاملاً از بین می برد ، ضمن اینکه دستگاه گوارش شما را از کلیه مواد سمی پاک می کند.

در کاهش وزن کمک می کند

اگر به اندازه کافی آب مصرف می کنید، این امر نه تنها در بهبود هضم شما بلکه در تنظیم اشتها شما نیز مؤثر خواهد بود. در بیشتر مواقع، ما به نادرست سیگنال های بدن ما از تشنگی از گرسنگی را تفسیر می کنیم و تمایل به پرخوری داریم. آب درمانی با نیاز بهتری به بدن ما پاسخ می دهد و بنابراین، مانع از خوردن غذای بیشتر از حد مورد نیاز ما می شود. علاوه بر این، نوشیدن آب به تولید سلول جدید کمک می کند که منجر به رشد عضلات و کاهش وزن می شود.

از کمبود آب بدن جلوگیری می کند

 

کمبود آب بدن به خودی خود یک اصطلاح پیچیده است و دارای تعدادی از بیماری های مرتبط با علائم حاد آن است. برخی از این بیماری ها شامل آرتریت روماتوئید، میگرن، فشار خون بالا، سینوزیت، سنگ کلیه، آسم و قاعدگی نامنظم است. آب درمانی در پیشگیری و درمان چنین بیماری هایی کمک می کند. این باعث بهبود سلامتی و بهزیستی شما می شود. علاوه بر این، آب درمانی به شما امکان می دهد تا در طول روز با انرژی مجدد ذخایر آب خود و جلوگیری از کم آبی بدن انرژی بگیرید.

خلاصه

در حین تمرین آب درمانی، شش تا هشت لیوان آب معمولی را در طول روز مصرف کنید. در ابتدا، مصرف این مقدار آب برای شما ممکن است دشوار باشد. همچنین ممکن است شما را با ناراحتی در ادرار کردن بیشتر از حد طبیعی ناراحت کند. اما بعد از روزهای مشخص بدن شما به این تغییر عادت می کند. و شما شروع به توجه به فواید شگفت انگیزی که آب درمانی در بدن شما کرده است، می کنید. طی ۱۵ روز ، پوست شما شروع به نگاه سالم و از درون می کند. دستگاه گوارش شما به شیوه ای کارآمد عمل می کند و شما در طول روز خود را جوان سازی و انرژی می یابید.

اما قبل از مصرف آب از آن بطری، مطمئن شوید که آبی که می نوشید کاملاً سالم و خالص است. مانند آب تصفیه آب البرزآبکوتوان با حفظ اعتماد مشتریان، طیف وسیعی از دستگاه صفیه آب صنعتی  RO و UV را به ارمغان می آورد که چیزی جز آب خالص احیا شده با مواد معدنی طبیعی موجود نمی دهد. بنابراین، بدون هیچ گونه تاخیری، یک دستگاه تصفیه آب صنعتی از البرزآبکوتوان بگیرید و روز خود را با آب سالم شروع کنید!

http://alborzabcotavan.ir/all-you-need-to-know-about-hydrotherapy-and-its-benefits/

  • تصفیه گر تصفیه گر